مقاومت لوله پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی

مقاومت لوله پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی

مقاومت شیمیایی لوله های پلی اتیلن

پلی اتیلن:تولید جهانی پلی اتیلن حدود 80 میلیون تن است که آن را به مهمترین نوع پلاستیک در جهان تبدیل می کند.بنابراین مهم است که درک کنیم پلی اتیلن چیست و چه کاربردهایی دارد.پلی اتیلن رایج ترین نوع پلاستیک مصرفی است و در بسیاری از موارد روزمره استفاده می شود.این یک محصول ترموپلاستیک است ، به این معنی که می تواند در مایع ذوب شود و پس از آن خنک شود و به حالت جامد درآید.شرایط مختلف فرآوری باعث به وجود آمدن درجه های مختلفی از پلی اتیلن می شود که می تواند برای اهداف بسیار مختلفی مورد استفاده قرار گیرد.

خصوصیات پلی اتیلن

یکی از جذاب ترین خصوصیات پلی اتیلن دوام آن است.این ماده در برابر محو شدن و خرد شدن و در عین حال در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مانند اسیدها و محلول های سوزاننده مقاوم است.پلی اتیلن یک عایق الکتریکی عالی است.این ماده در شرایط بسیار سرد خواص خود را حفظ می کند ، اما در دمای بالا می تواند ذوب شود.این موارد تنها برخی از خصوصیات پلی اتیلن بود.

پلی اتیلن به سه شکل مختلف تولید می شود:

  • پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) ،
  • پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)
  • پلی اتیلن کم چگالی خطی (LLDPE)

هر یک از این سه پلاستیک کاربردهای مختلفی از ظروف ، بسته بندی و فیلم گرفته تا سطل و بطری دارند.یکی از موارد اصلی کاربرد پلی اتیلن ، استفاده از آن برای ساخت لوله ها و اتصالات است.

مقاومت شیمیایی لوله های پلی اتیلن

مقاومت شیمیایی لوله های پلی اتیلن

سازگاری شیمیایی ، مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر خوردگی از بزرگترین مزایای پلاستیک در مقایسه با فلزات است.کاربر با انتخاب یک خانواده پلیمر مناسب میتواند موقعیتی را ایجاد کند تا آن ماده حتی در سخت ترین شرایط محیطی بدون نیاز به حفاظت اضافی مانند درمان سطح و رنگ آمیزی ، مقاومت کند.اصطلاح مقاومت شیمیایی به طور کلی برای توصیف مقاومت یک ماده در برابر اثرات مواد شیمیایی استفاده می شود.

بخش صنعت به طور سنتی از لوله های فلزی برای انتقال طیف گسترده ای از مواد شیمیایی و مایعات بسیار خورنده استفاده می کند.وقتی لوله های فلزی در معرض محیط های تهاجمی قرار بگیرند ، طول عمر آنها بطور قابل توجهی کاهش می یابد.

لوله و اتصالات پلیمری از جمله لوله های پلی اتیلن به عنوان گزینه ای ایمن ، مطمئن و مقرون به صرفه برای تامین گاز و آب به کار می روند.لوله های پلی اتیلن از مزایای بسیار سبک تر بودن برای شرایط کار استاندارد برخوردار هستند و بنابراین حمل و نصب آنها آسان تر است.مقاومت شیمیایی خوب پلی اتیلن در برابر طیف گسترده ای از مواد ، کاربردهای جدیدی را برای لوله ها در بخش صنعتی ایجاد می کند.

لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا در برابر اثرات مایعات ساینده ، در برابر ضربه و سایر عوامل شیمیایی مقاوم هستند.لوله و اتصالات ضد اسید پلی اتیلنی نیز مقاومت بالایی در برابر خوردگی و ساییدگی دارند.

آیا لوله PE در برابر مواد شیمیایی که معمولاً برای گندزدایی و تصفیه آب استفاده می شود مقاوم است؟

ضد عفونی شبکه های آب یک عمل مکرر است.فرآیند گندزدایی کلر ، لوله را در تماس با یک ماده اکسید کننده قوی قرار می دهد.چندین مطالعه برای بررسی تأثیر ضد عفونی کننده کلر بر عملکرد لوله های PE انجام شده است.آزمایش انجام شده در این مطالعه نشان داد که ضد عفونی کننده کلر ، هنگامی که طبق استانداردها و دستورالعمل ها انجام می شود ، تأثیر منفی قابل توجهی بر عملکرد بعدی لوله PE ندارد.بنابراین لوله PE معمولاً در برابر مواد شیمیایی که معمولاً برای تصفیه آب و ضد عفونی کننده استفاده می شود ، مقاوم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.ما با صبر و حوصله به تمام سؤالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *