تجهیزات پلیمری کدامند

تجهیزات پلیمری کدامند؟

تجهیزات پلیمری کدامند

ماشین های سنگ زنی

سنگ زنی به عنوان فرآیند تجزیه قطعات مواد جامد به ابعاد مشخص شده برای استفاده صنعتی از محصول سنگ درک می شود.

فرایند سنگ زنی به دو مرحله تقسیم می شود:

  • قطعه کردن
  • سنگ زدن

در برخی موارد ، مرحله اول ، “خرد کردن” برای انجام وظایف تکنولوژیکی در تولید یک نوع مواد دیگر پلیمری کاملاً کافی است. چنین وظایفی ، برای مثال ، خرد کردن محصولات تولیدی غیر استاندارد ، با بازگشت بعدی آنها به چرخه تولید در طول ریخته گری ، اکستروژن طیف وسیعی از مواد پلیمری است. در نتیجه خرد شدن ، ذرات (قطعات خرد شده) با ابعاد (2-20) میلی متر تشکیل می شوند. هنگام “آسیاب کردن” مواد اولیه ، محصول در حین خرد شدن ایجاد می شود. در نتیجه آسیاب ، اندازه ذرات محصول نهایی (0.1-0.3) میلی متر است. لازم به ذکر است که سنگ زنی بسیار کمتر از خرد کردن استفاده می شود و عمدتا در فرایندهای بدست آوردن مواد کامپوزیت ، به عنوان مثال ، ترکیبات PVC ، پودر لاستیک ولکانیزه ، و همچنین در فرآیندهای به دست آوردن مخلوط های مختلف پلیمری استفاده می شود. توزیع خوب اجزای متفاوت در طی فرآیند اختلاط مورد نیاز است. برای خرد کردن ، مکانیزم هایی به نام سنگ شکن استفاده می شود که با توجه به طراحی و اصل عملکرد آنها تقسیم می شود.

آسیاب ها برای سنگ زنی استفاده می شوند. با طراحی و اصل کار ، انواع زیر آسیاب ها متمایز می شوند:

  • غلتک-پاندول
  • سر چکش
  • ارتعاشی
  • جوهر افشان

مرتب سازی ماشین آلات

در تعدادی از موارد ، هنگام انجام یک فرآیند تکنولوژیکی برای پردازش پلاستیک در مراحل آماده سازی مواد اولیه و همچنین در آخرین عملیات ، به عنوان مثال ، هنگام دانه بندی ، برای به دست آوردن ذرات پلیمر ، لازم است که بخشهای کوچکتر را از بزرگترها جدا کرد.

روشهای زیر برای مرتب سازی مواد وجود دارد:

  • جداسازی مکانیکی (غربالگری)
  • هوا (جداسازی)
  • هیدرولیک (طبقه بندی)
  • جداسازی الکترومغناطیسی

برای جداسازی مکانیکی ، از پرده هایی استفاده می شود که به مسطح تقسیم می شوند ، با الک های افقی یا شیب دار و پرده های درام که غربال در آنها شکل استوانه یا هرم چند ضلعی دارد. عمل جدا کننده های هوا بر اساس عمل جریان هوا بر روی ذرات با وزن و اندازه معین ، با در نظر گرفتن ویژگی های مختلف آیرودینامیکی این ذرات است. جدا کننده های الکترومغناطیسی برای جداسازی ذرات با اجزای فلزی از قسمت عمده مواد اولیه استفاده می شود. سیستم های جداسازی الکترومغناطیسی به طور گسترده ای در تولید در فرآیندهای مختلف تکنولوژیکی در سیستم های مسدود کردن خودکار عملکرد تجهیزات تکنولوژیکی ، هنگامی که ذرات فلزی وارد مخازن پلیمری ضد اسید می شوند ، استفاده می شود.

دستگاههای تصفیه هوا از گازها و گرد و غبار

در نتیجه کار بر روی خرد کردن و سنگ زنی و همچنین در حین حمل و نقل تجهیزات پلیمری ، بارگیری و مخلوط کردن آنها ، ذرات کوچک به شکل گرد و غبار تشکیل می شوند که وجود آنها بر روند فرآیند تکنولوژیکی تأثیر منفی می گذارد و همچنین منجر به گرد و غبار تاسیسات تولیدی و انتشار گازهای گلخانه ای در محیط می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *